Om klubben

Logga

Crazy Dildoe Rollspel Oakhill Dicks of Doom, i folkmun kallat CDR Oakhill Dicks of Doom, är en rollspelsförening med anor från förra seklet. Efter flera års samkväm i rollspelsrummet beslutade några av de nuvarande ankarna i styrelsen att det var dags att bilda en förening. Sagt och gjort, den 30 juni 1996 ordnades namn, stadgar och en styrelse. I paketet ingick även att föreningen skulle gå med i Sverok, vilket naturligtvis ordnades omgående. Vid starten började föreningen som en ren rollspelsförening med vissa inslag av turneringar i diverse tv-spel, men som de moderna unga män vi var på den tiden utökade vi snabbt repertoaren med några brädspel. Under en tid avhandlades även en och annan omgång figurspel, men detta var nog aldrig CDR Oakhill Dicks of Dooms melodi även om viljan fanns där. Vid tidpunkten för bildandet räknades föreningsmedlemmarna till endast fem tappra själar, men lyckades inom en relativt snar framtid växa till ett tiotal. Där har sedan medlemsantalet legat och pendlat genom åren som gått, med nya medlemmar som tillkommit och gamla som försvunnit längs vägen.

Som en del av föreningen återfinns även Dicks of Doom Productions som under de senaste åren producerat en och annan digital läckerbit till medlemmarna. Tempot under produktionerna är kanske inte det allra högsta, men idéerna är många och i sammanhanget både smakfulla och goda. Än så länge utgörs de fullt genomförda projekten av action-pusselspelet ”Dicks Adventure” och det episka rollspelet ”Dicks Quest”. Båda dessa finns naturligtvis tillgängliga för nedladdning på sidan.

När, var och hur nästa parti rollspel eller brädspel sker vet man aldrig. På grund av diverse ålderskrämpor, beroenden, åtaganden och flyttlass har frekvensen på antalet speltillfällen gått ner och är inte längre lika regelbunden. Men det klassiska mötet den 23 december varje år ställs inte in med mindre än att endast en medlem återstår, det kan man vara säker på.

Mailadress:info@dicksofdoom.se

Besöksadress: Rollspelsmekka